Reálné příběhy

 

Olga Lukešová: trpělivá obchodnice

Jestli se dá někdo označit za Tesco srdcaře, pak je to určitě Olga. Do společnosti nastoupila již v roce 1998, tedy v době, kdy se společnost v Česku právě nadechovala k rozjezdu. A zůstala věrná dodnes. Díky tomu zná prostředí obchodů naprosto dokonale.

Obchod jako rodinná tradice

Obchod má Olga asi v krvi. Vybrala si ho již pro své studium, když na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické absolvovala obor mezinárodní obchod. Už její dědeček byl ostatně obchodníkem, a tak nebylo překvapením, že se ihned po ukončení školy zajímala o práci v této branži.

Hektická Praha

Jako rodilá Pražačka prožila většinu své pracovní kariéry v hlavním městě. Coby trainee se zacvičovala v hypermarketu Tesco na Zličíně, kde také nastoupila do své první manažerské funkce. Následovaly další pražské štace – Letňany a Skalka. Strávila také dva ředitelské roky v hypermarketu v Děčíně. Na tento obchod i jeho zaměstnance dodnes moc ráda vzpomíná. V roce 2008 se vrátila na Zličín, tentokrát již na pozici ředitelky hypermarketu. Právě práce v pražských hypermarketech je podle Olgy zkouškou ohněm. „Je tu všechno hektičtější. Zákazníci, ale koneckonců i zaměstnanci jsou podle mě náročnější než jinde,“ soudí Olga, která na Zličíně řídila tým 170 lidí.

Ženský pohled na věc

Při řízení hypermarketu je podle ní klíčová neustálá komunikace šéfa s okolím – především s manažery jednotlivých prodejních oddělení hypermarketu, ale také s řadovými zaměstnanci, s lidmi v centrále a samozřejmě i se zákazníky. Provoz velkého obchodu přitom rozhodně nekončí odchodem posledního nakupujícího. Jede se dál, je třeba vše dokonale připravit na následující den a na další a další... Olga proto nedá dopustit především na tým osmi manažerů, s nímž na Zličíně všechny úkoly úspěšně zvládla. Tvrdí, že se při tom neobešla bez trpělivosti a klidu, ale zároveň rázného přístupu k řešení potíží. Současně v sobě ani při vedení hypermarketu nezapřela ženu. „Určitě jsem věnovala větší pozornost třeba oddělení textilu než někteří moji mužští kolegové,“ soudí Olga.

Olga nakupuje v Tesco nejen potraviny, ale pravidelně také například vánoční dárky a je hrdou majitelkou karty Clubcard. „Musím ale vždy chodit do jiného obchodu. Jinak bych místo nakupování zase jenom pracovala.“

Vysněná pozice

Své zkušenosti s řízením hypermarketu zúročila v pozici oblastní manažerky pro obchody malého formátu (obchody s prodejní plochou 2 000 až 4 000 čtverečních metrů), na které působila od jara 2011. Přímo pod Olgu tak spadala dvacítka obchodů. „Je to práce, kterou jsem si tak trochu vysnila,“ přiznává Olga.

Obchodní dům MY

Na podzim 2012 pak přišla další výzva - řídit obchodní dům My v Praze, který se vyznačuje naprosto odlišným konceptem, než mají např. hypermarkety v obchodních centrech. To je dáno zejména specifickou skladbou zákazníků, mezi nimiž převažují lidé s vyššími příjmy a také vysoké procento cizinců. Proto obchodní domy vyžadují odlišný sortiment zboží, jinou formu jeho prezentace, a také speciálně vyškolené zaměstnance. „Přístup obsluhy k zákazníkovi je tady mnohem osobnější. V obchodních domech My pracují specialisté, kteří například dokážou poradit s výběrem konkrétních výrobků a znají jejich vlastnosti", říká Olga.

A na závěr shrnuje pohled zkušené harcovnice: „Tesco poskytuje možnosti v budování kariéry a zároveň nabízí skutečně velmi dobré finanční ohodnocení.“

Kontakt

Tesco Stores ČR a.s.
Centrální kancelář
Vršovická 1527/68b
100 00 Praha 10

+420 272 087 111
+420 272 086 111

graduate@cz.tesco-europe.com

Webová stránka http://tesco-graduates.cz je určena studentům a absolventům vysokých škol. Pokud již máte pracovní zkušenosti a zájem o konkrétní nabídku, navštivte nejnovější volné pozice na našem firemním webu iTesco.

Copyright 2011 Tesco Stores ČR a.s.